سالم پروتئین

جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

چلو گوشت مجلسی

چلو گوشت مجلسی یکی از غذا هایی است که معمولا در مهمانی های مختلف رسمی جهت تشریفات و پذیرایی بهتر استفاده می شود. با ما همراه باشید تا به ویژگی های چلوگوشت مجلسی بپردازیم.

معرفی چلو گوشت مجلسی

چلو گوشت یکی از غذا های پرطرفدار ایرانی بوده که از گوشت قرمز و برنج در زمان سرو استفاده می شود. بدون شک اگر رژیم غذایی خاصی ندارید، چلوگوشت یکی از غذا های محبوب شما خواهد بود. در ادامه به طرز تهیه چلوگوشت مجلسی پرداخته و فوت و فن مربوط به پخت این غذا را مورد بررسی قرار می دهیم.

از چه گوشتی در پخت چلو گوشت استفاده کنیم؟

برای پخت چلو گوشت می توانید از گوشت گوساله یا گوشت گوسفندی استفاده کنید. توجه به بافت نرم گوشت و میزان پخت آن مورد توجه قرار می گیرد. می توانید از گوشت ماهیچه گوساله، ماهیچه گوسفندی، گوشت سردست گوسفندی و ران گوسفندی نیز استفاده کنید.

مراحل پخت گوشت

برای پخت چلو گوشت می توانید کار خود را با خرد کردن پیاز و تفت آن با گوشت شروع کنید. زمانی که آب پیاز گرفته شده و رنگ گوشت تغییر کرد آب جوش و چاشنی های دیگر زعفران، دارچین، برگ بو سیر، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل به گوشت اضافه می شود. می توانید به مدت سه الی چهار ساعت بر روی شعله ملایم گاز قرار داده یا از زودپز برای پخت گوشت استفاده نمایید.

در همین زمان می توانید برنج دم کرده یا از روش کته برای پخت برنج استفاده نمایید. برای سرو غذا مهمانی ها برنج دمی بهترین گزینه است. پس از پخت گوشت می توانید میزان پخت آن را بررسی کرده و در صورت پخت کامل سرو نمایید.

فوت و فن های پخت گوشت

ترکیبات و چاشنی های همراه گوشت فقط برای لذیذ تر شدن آن استفاده می شود. اگر آلرژی به هر یک از چاشنی ها دارید، می توانید از چاشنی های جایگزین و دلخواه خود استفاده نمایید. هنگام تفت گوشت فقط یک بار برگردانید. با این کار آسیبی به بافت گوشت نمی رسد و می توانید گوشتی نرم تر داشته باشید.

لذت سرو چلوگوشت برای مهمانی های خاص

چلو گوشت در مناطق مختلف ایران در طعم های مختلفی طبخ می شود که هر کدام طعم و رنگ متفاوتی با یکدیگر دارند. مورد مشترک برا افزایش کیفیت غذای پخته شده، بررسی کیفیت گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله خریداری شده است. می توانید در هنگام خرید به کیفیت گوشت توجه نمایید تا غذای لذیذی را برای مهمانان یا خانواده خود طبخ نمایید.

سالم پروتئین به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های تولید کننده محصولات پروتئینی در ایران بوده و به صورت فعال با بیش از یک دهه تجربه گوشت گوسفندی، گوشت گوساله و گوشت مرغ را در تهران و شهرهای حومه تهران پخش می‌کند. اگر قصد پخت چلو گوشت مجلسی را دارید، می توانید با ثبت سفارش از سالم پروتئین، ذرب منزل دحویل بگیرید. امکان سفارش عده و خرده در مجموعه سالم پروتئین وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروش ویژه